Επενδύσεις σχεδόν 6 δισ. ευρώ στο δίκτυο μεταφορών της χώρας

133

  

Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων άνω των 3,3 δισ. ευρώ, δεκαετές σχέδιο ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Έργα για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του και η έναρξη των διαδικασιών επέκτασης του μετρό της Αθήνας συνθέτουν το πακέτο των έργων 5,95 δισ. ευρώ που έχουν σκοπό να αναμορφώσουν την εικόνα των μεταφορών στη χώρα.

Ειδικά για το μετρό της Αθήνας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νικόλαος Κουρέτας, μιλώντας στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, ανακοίνωσε την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον μήκους 4 χλμ, με τρεις νέους σταθμούς, η οποία εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί την άνοιξη του 2022.

Όπως είναι γνωστό, όσον αφορά τη Γραμμή 4, προ ημερών υπεγράφη το Τμήμα «Α» από το ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ προς το ΓΟΥΔΗ, που θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη με προϋπολογισμό 600 εκατ. ευρώ, Γουδή – Μαρούσι – Εθνική Οδός και Ευαγγελισμός – Υμηττός.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία μελετά την επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με τέσσερις σταθμούς, συνολικού ύψους 450 εκατ., αλλά και επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Γλυφάδα, με τρεις σταθμούς και με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ. Ο επικεφαλής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ανακοίνωσε επίσης ότι θα ολοκληρωθεί η επέκταση  της Γραμμής 3 Μανιάτικα – Πειραιάς ως το καλοκαίρι του 2022.

Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ. ευρώ

Παράλληλα, ξεκινούν οι διαδικασίες του ανταγωνιστικού διαλόγου για τονέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους άνω των 3,3 δις ευρώ.

«Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, προχωρούμε στην υλοποίηση έργων με τα οποία ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Επομένως, η χώρα με την ολοκλήρωση αυτών των έργων γίνεται και logistics hub», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο κ. Βίνης σημείωσε τη δυνατότητα επιτάχυνσης της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων αξιοποίησης καινοτόμων λύσεων, διασφάλισης της αρτιότερης τεχνικής λύσης μέσα από διαβούλευση των συμμετεχόντων, καθώς και την τήρηση των χρονοδιαγράμματων.

Ως προς τα λιμάνια που έχουν επιλεγεί, αυτά είναι τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο 6ος Προβλήτας του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και η διασύνδεση με το Ορμένιο. Όπως είπε, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη σύσταση μιας αυτοτελούς οργανωτικής μονάδας, προκειμένου να αναλάβει την εσωτερική διαχείριση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με τον  κ. Βίνη, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρόνου της τάξης των 3-4 μηνών που αφορά σε διοικητικές πράξεις.

«Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει, παράλληλα, την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων για να καλύψουμε το υφιστάμενο δίκτυο» συμπλήρωσε ο κ. Βίνης.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για τη Β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη – Ρίο, τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν ως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

Στα 1,2 δισ. ευρώ η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου 

Σε ένα δεκαετές σχέδιο ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ύψους 1,2 δισ. ευρώ που θα συνδυάζει πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ιδιωτικούς και ίσως πόρους από Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ προχωράει ο ΟΣΕ με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού εμπορικού έργου.  Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙΠΕ, του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου. Επίσης, σχεδιάζεται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το αεροδρόμιο στην Αλεξανδρούπολη, δημιουργώντας μια περαιτέρω δυναμική στη σύνδεση μέσω Ορμενίου με τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή.

Ακόμη, όπως υπογράμμισε ο κ. Πατέρας, σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής στη Δυτική Μακεδονία στα πλαίσια και της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή και, τέλος, μελετάται η σύνδεση μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού (επίσης χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης) με το λιμάνι της Ελευσίνας και η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου (Θριάσιο ΙΙ). Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Πατέρα, θα γίνει αυτή τη φορά, «με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας, προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας».

businessdaily.gr