Με ακάθεκτους ρυθμούς συνεχίζεται η κατασκευή του αγωγού IGB.

51

  

Με ακάθεκτους ρυθμούς συνεχίζονται οι κατασκευαστικές εργασίες για τον αγωγό IGB, για τον οποίο μάλιστα αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω επιτάχυνση  καθώς πολύ σύντομα πρόκειται να ξεκινήσουν οι αυτόματες συγκολλήσεις, η πιστοποίηση των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται σύντομα.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες χειροκίνητης συγκόλλησης είχαν ξεκινήσει από το Μάιο, όπως είχε ενημερώσει σχετικά και ICGB AD. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, 106 χλμ. των σωλήνων του αγωγού επί βουλγαρικού εδάφους θα συγκολληθούν με αυτόματο τρόπο ενώ τα υπολειπόμενα 45 χλμ., χειροκίνητα.

Παράλληλα, η Σωληνουργεία Κορίνθου -που έχει έχει κατασκευάσει ήδη τους μισούς σωλήνες που απαιτούνται συνολικά για το έργο- ξεκινήσει την παραγωγή της τρίτης παρτίδας, συμβάλλοντας στην ομαλή κατασκευαστική εξέλιξη του σημαντικού ενεργειακού έργου, παρά την υγειονομική κρίση που ξέσπασε από τις αρχές του 2020.

Σημειώνεται πάντως ότι και το προηγούμενο διάστημα που τα πάντα βρίσκονταν στη σκια του lockdown, το έργο, παρέμεινε «ανθεκτικό» στον κορωνοϊό, δημιουργώντας την αισιοδοξία ότι τα συμβόλαια θα τηρηθούν, δεδομένου άλλωστε ότι δεν καταγράφηκαν σημαντικές αποκλίσεις από τα χρονοδιαγράμματα.

Και κατά τους  περασμένους μήνες, η Σωληνουργεία Κορίνθου είχε παραδώσει στο ακέραιο όλα όσα έπρεπε ακόμα και πριν το αρχικό χρονοδιάγραμμα με την ΑΒΑΞ να ακολουθεί επίσης τους συμφωνημένους χρόνους και ρυθμούς.

Το έργο

Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.

Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας -κόστους 240 εκατ. ευρώ- είναι ένα έργο με έντονο «άρωμα Ελλάδας», με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατ. ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.

ypodomes.com