«Μονόδρομος» και πολλαπλά οφέλη για τις ΥΔΟΜ από την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή

121

  

Η τεχνολογική υποδομή οδηγεί σε εξοικονόμηση πόρων, μείωση του χρόνου αναμονής και αύξηση της παραγωγικότητας

Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Δήμου Ρεθύμνης που έχει προχωρήσει σε αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής και εκπαίδευση του προσωπικού και πλέον οι υπηρεσίες του είναι έτοιμες στην διάθεση των δημοτών που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά.

Πρόκειται για μια διαδικασία που εδραιώθηκε την περίοδο της καραντίνας στο Δήμο Ρεθύμνης που ανέπτυξε πρακτικά την ψηφιακή υποδομή του, έχοντας πλέον έναν σημαντικό αριθμό αιτημάτων και μια πλατφόρμα υποστήριξης που χρησιμοποιείται από τους πολίτες και αποτελεί «εργαλείο» για τα επόμενα χρόνια.

Μια από τις υπηρεσίες που ευνοούνται αισθητά από την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι και η υπηρεσία δόμησης, στην πολεοδομία που πλέον μειώνει σημαντικά την γραφειοκρατία, τον όγκο χαρτιού που απαιτούνταν, την αναμονή αλλά και τις δαιδαλώδεις διαδικασίες και το κόστος που συνόδευε το πλήθος εγγράφων. Επιπλέον, ο δημότης μπορεί να εκδώσει σχεδόν το σύνολο των εγγράφων που χρειάζεται από την υπηρεσία μόνο με ένα κλικ γεγονός που έχει μειώσει και τις εργατοώρες με τους εργαζόμενους να έχουν πλέον στη διάθεσή τους παραγωγικό χρόνο εργασίας.

Τα παραπάνω επεσήμανε μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM για την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή του Δήμου Ρεθύμνης και ειδικότερα της υπηρεσίας δόμησης ο ειδικός σύμβουλος του Δήμου Ρεθύμνης Στέλιος Ξεζωνάκης. Ο ίδιος επεσήμανε πως «είναι μια διαδικασία η οποία έχει ξεκινήσει αρκετά χρόνια και λόγω του κορωνοΐού έγινε πια περισσότερο αναγκαία. Υπήρχε ένα διάστημα που δεν μπορούσαμε να βγούμε από το σπίτι και να πάμε στις υπηρεσίες. Όλη αυτή η συγκυρία επίσπευσε τις διαδικασίες και νομίζω πως θα είναι μόνο προς όφελός μας να προχωρήσουμε σε αυτό το δρόμο που πλέον είναι μονόδρομος».

Ενδεικτικά, όπως εξήγησε ο κος Ξεζωνάκης, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στην υπηρεσία δόμησης ήταν οι δαιδαλώδεις διαδικασίες, το κόστος, ο χρόνος και η ταλαιπωρία για πολίτες, μηχανικούς και εργαζόμενους ήταν η χορήγηση οικοδομικών αδειών που πλέον γίνονται με απλό και γρήγορο τρόπο ηλεκτρονικά. «Με τις τακτοποιήσεις των αυθαιρέτων για να μπορέσει ο οποιοσδήποτε μηχανικός να προχωρήσει σε τακτοποίηση πρέπει να έχει όλα τα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Οι πολίτες καλώς ή κακώς ποτέ δεν είχαν στο αρχείο τους τα στοιχεία της οικοδομικής άδειας, άρα θα έπρεπε να τα λάβουν από την υπηρεσία δόμησης. Μέχρι τώρα πήγαινε ένας πολίτης στην υπηρεσία δόμησης ή ο μηχανικός του, έκανε μια έντυπη αίτηση και την κατέθετε. Περνούσε μετά από κάποιες ημέρες ρωτούσε για την πορεία της διαδικασίας, ίσως ακόμη δεν είχε έρθει το αρχείο και έτσι περνούσε δεύτερη φορά. Στη συνέχεια έπαιρνε το αρχείο όταν ερχόταν, άφηναν την ταυτότητα ο πολίτης ή ο μηχανικός, έπαιρνε τα σχέδια, τα πήγαινε σε κατάστημα που είχε σκάνερ, τα σκάναρε και τα επέστρεφε στην υπηρεσία. Φανταστείτε πόσες διαδρομές, χρόνο και κόστος είχε αυτό. Πλέον με ψηφιακή αίτηση ζητά όποιον φάκελο οικοδομικής άδειας θέλει» ανέφερε ο κος Ξεζωνάκης.

Πρόκειται, όπως εξήγησε για μια διαδικασία που ωφελεί εξίσου πολίτες και τις υπηρεσίες καθώς: «το προσωπικό των υπηρεσιών είναι οριακό και δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε πολλούς υπαλλήλους για να κάνουν την διαδικασία αυτή, να πρωτοκολλούν με τον κλασικό τρόπο, να παίρνουν ταυτότητες, να δίνουν σχέδια και να κάνουν τέτοιες διαδικασίες που δεν είναι παραγωγικές. Άρα και για τις υπηρεσίες είναι μονόδρομος, μέχρι να προσλάβουμε υπαλλήλους, να εξοικονομήσουμε χρόνο άρα παραγωγικές ώρες και άρα δουλειά. Το σύστημα που έχει στηθεί θα πρέπει να υποστηριχθεί από τους πολίτες και τους μηχανικούς. Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας. Αν δεν γίνει αυτό όλο το υπόλοιπο θα μείνει ως μια προσπάθεια χωρίς αποτελέσματα».

ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Ο κος Ξεζωνάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ανταπόκριση των μηχανικών στην διαδικασία της ψηφιακής έκδοσης αιτημάτων, αφού όπως εξήγησε ο κλάδος έχει εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και διαδικασίες τα τελευταία χρόνια. «Νομίζω ότι εμείς σαν κλάδος έχουμε μπει σε αυτή την κουλτούρα, επειδή έχουμε τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του τεχνικού επιμελητηρίου μέσω των οποίων γίνονται οι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων. Επίσης εδώ και δύο χρόνια οι άδειες εκδίδονται ηλεκτρονικά με ανάλογο τρόπο. Αυτό που κάναμε εμείς είναι όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες που δεν είχαν μπει στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να τις οδηγήσουμε στο ίδιο μονοπάτι. Θεωρώ ότι τουλάχιστον από τον κλάδο των μηχανικών θα έχουμε ανταπόκριση. Αυτό θα είναι προς όφελος όλων μας» εξήγησε ο ίδιος.

Ο κος Ξεζωνάκης τόνισε πως μετά την περίοδο προσαρμογής κατά την οποία όλες οι διαδικασίες του δήμου θα ευθυγραμμιστούν με τις διαδικασίες που γίνονται ηλεκτρονικά και από το κεντρικό κράτος, όπως οι δασικοί χάρτες ή το κτηματολόγιο, θα υπάρξουν κίνητρα και αντικίνητρα προκειμένου να προχωρήσει περαιτέρω στο Δήμο Ρεθύμνης η εξέλιξη των ψηφιακών διαδικασιών.

ΕΥΚΟΛΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ

Σε ό,τι αφορά την διαδικασία όπως υπογράμμισε ο κος Ξεζωνάκης μέσα από την σελίδα του Δήμου Ρεθύμνης με απλά βήματα ο πολίτης μπορεί να μπεί στην υπηρεσία δόμησης και να βρεί 28 αιτήσεις που καλύπτουν σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων της υπηρεσίας. Έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αίτημά του και να επισυνάψει όλα τα αρχεία και έγγραφα που απαιτούνται προκειμένου να συνοδεύσει την αίτησή του. Το αρχείο διαθέτει επίσης ψηφιακή υπογραφή ενώ παράλληλα το αίτημα παίρνει αυτόματα αριθμό πρωτοκόλλου και στη συνέχεια χρεώνεται σε έναν υπάλληλο. Ο πολίτης μπορεί να ξέρει κάθε στιγμή σε ποιο στάδιο βρίσκεται το αίτημά του και η επικοινωνία γίνεται κυρίως μέσω e-mail.

goodnet.gr