Νέες καθυστερήσεις για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

116

  

Σε νέες νομικές περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, μόλις τρεις μήνες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία τηρήθηκε η νομιμότητα στη διαδικασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο υποψήφια σχήματα (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) που διεκδικούν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας θα υποβάλουν προσφυγές μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης των τεχνικών προσφορών, γεγονός που θα οδηγήσει σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Μετά από σχεδόν έξι μήνες αδράνειας, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε στις αρχές Ιανουαρίου την επανεκκίνηση του διαγωνισμού, με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο του τεχνικού φακέλου του άλλου.

Η διαδικασία ελέγχου ξεκίνησε πριν από περίπου δύο εβδομάδες με τη συμμετοχή εκπροσώπων και των δύο υποψηφίων, σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες στις εγκαταστάσεις της Αττικό Μετρό στη λεωφόρο Μεσογείων.

Ο ενδελεχής έλεγχος των τεχνικών προσφορών ολοκληρώθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Όπως ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενο και τα δύο σχήματα θα προχωρήσουν στην υποβολή προδικαστικών προσφυγών.

Τι προβλέπεται για τη συνέχεια
Η διαδικασία θα είναι διαφορετική στο διαγωνισμό για την γραμμή 4, δεδομένου ότι οι προσφυγές θα υποβληθούν στην επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού και όχι στην Ανεξάρτητη Επιτροπή Προδικαστικών Προσφυγών όπως συμβαίνει στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων οι οποίοι διεξάγονται με βάση το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων.

Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του διαγωνισμού, η επιτροπή αξιολόγησης έχει προθεσμία 15 ημερών προκειμένου να αποφανθεί επί των προσφυγών. Σε περίπτωση εκπνοής της προθεσμίας δίχως απόφαση από την επιτροπή, τότε θεωρείται ότι οι προσφυγές έχουν απορριφθεί.

Το ενδεχόμενο να κατατεθούν προσφυγές από τα υποψήφια σχήματα και στο ΣτΕ συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες, δεδομένου ότι μετά την παρέλευση των 15 ημερών, θα δοθεί νέα προθεσμία για την υποβολή προσφυγών στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.

Αν το σενάριο αυτό επιβεβαιωθεί, το οποίο είναι και το πλέον πιθανό, τότε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα καθυστερήσει για αρκετούς μήνες.

Καθυστερήσεις αναμένεται να σημειωθούν και στην επόμενη φάση του διαγωνισμού που αφορά στην αξιολόγηση και τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι διατηρούν το δικαίωμα άσκησης προσφυγών και στο στάδιο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την τελική φάση του διαγωνισμού, ο οποίος θα ολοκληρωθεί με την κήρυξη προσωρινού μειοδότη.

Με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, η πρώτη φάση της νέας γραμμής 4 του μετρό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα έργα μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή των 15 πρώτων σταθμών της νέας γραμμής εξελίσσεται μετ’ εμποδίων δεδομένου ότι ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 και όπως όλα δείχνουν απαιτείται ακόμα μεγάλο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωσή του.

Αχιλλέας Τόπας

economistas.gr