Ξεκινάει ο διαγωνισμός για νέα περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη.

71

  

Το φθινόπωρο, εκτός απροόπτου, θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την κατασκευή της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης (Fly Over). Το έργο θα κατασκευαστεί σε σύμπραξη με ιδιώτη (ΣΔΙΤ) και κομβικό ρόλο θα παίξει η «Εγνατία Οδός», η οποία έχει μεγάλη εμπειρία όχι μόνο από τη διαχείριση της ομώνυμης οδού και των καθέτων της, αλλά και από την επίβλεψη δύο οδικών παραχωρήσεων για τρία έτη.

Σήμερα η Θεσσαλονίκη διαθέτει δύο περιφερειακές οδούς: την εξωτερική περιφερειακή, που είναι κομμάτι της Εγνατίας Οδού, και την εσωτερική περιφερειακή, που ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Και οι δύο δρόμοι κινούνται παράλληλα από τον ΠΑΘΕ μέχρι το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», από όπου ενώνονται σε έναν δρόμο με φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά και μεγάλη κυκλοφορία, καθώς εξυπηρετεί τις κινήσεις όχι μόνο προς τα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης αλλά και προς τη Χαλκιδική.

Ο νέος δρόμος, που το υπουργείο Υποδομών ονόμασε Fly Over, θα έχει μήκος περίπου 4 χλμ., με δύο λωρίδες (συν ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και θα κινείται παράλληλα από τον σημερινό δρόμο. Θα παρασκευαστεί ψηλότερα στο βουνό και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, 900 και 400 μέτρων. Ο προϋπολογισμός του έχει εκτιμηθεί σε 370 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί με σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ο ιδιώτης πιθανότατα θα εξοφληθεί με πληρωμές διαθεσιμότητας καθώς η τοποθέτηση διοδίων σε έναν τόσο μικρό άξονα έχει σημαντικά μειονεκτήματα).

Οι ανακοινώσεις για το έργο αναμένεται να γίνουν αύριο στη Θεσσαλονίκη από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή. Μια πρόγευση έδωσε χθες ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Γιώργος Καραγιάννης: «Η αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής είναι ένα έργο πνοής της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα γίνουν στην πόλη μας τα επόμενα χρόνια. Οχι μόνο εξαιτίας του προϋπολογισμού, ο οποίος είναι της τάξεως των 370 εκατ. ευρώ, αλλά κυρίως λόγω της βελτίωσης που θα έχει στην καθημερινότητα των πολιτών, των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και του υψηλότερου δυνατού επιπέδου οδικής ασφάλειας που θα παρέχει σε όλους τους χρήστες». Αξίζει να σημειωθεί ότι τις μελέτες για το έργο εκπονεί σήμερα η «Εγνατία Οδός» (που έχει μακρά πείρα σε τέτοιου είδους έργα), με σκοπό το έργο να είναι ώριμο έως τον Οκτώβριο. Η «Εγνατία» ενδέχεται να αναλάβει κομβικό ρόλο και στην εποπτεία της κατασκευής και συντήρησης του έργου, ρόλο που γνωρίζει όχι μόνο γιατί διαχειρίζεται τα 1.000 χλμ. της ομώνυμης οδού και των καθέτων της, αλλά επειδή είχε αναλάβει το 2008-2011 την εποπτεία του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου και της Κεντρικής Οδού.

Χθες πάντως ο κ. Καραγιάννης επισκέφθηκε τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης, συνοδευόμενος από την ηγεσία της «Αττικό Μετρό». Ο γενικός γραμματέας ενημερώθηκε στον σταθμό Βενιζέλου για τις εργασίες που πραγματοποιούνται από τον Ιωάννη Κανονίδη, προϊστάμενο Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και διέσχισε ένα τμήμα της υπόγειας διαδρομής (στο οποίο έχουν τοποθετηθεί οι σιδηροτροχιές) με ειδικό βαγονέτο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

kathimerini.gr