Πολεοδομία…ψηφιοποιημένη!

231

  

Την ψηφιοποίηση του συνόλου του αρχείου των οικοδομικών αδειών της Διεύθυνσης Πολεοδομίας Δήμου Λάρισας, που έχουν εκδοθεί από τη δεκαετία του ‘50 μέχρι και το 2018, καθώς και την ηλεκτρονική πρόσβασή του, από τους ενδιαφερόμενους χρήστες, δρομολογεί ο Δήμος Λαρισαίων. Στο πλαίσιο των προσπαθειών της δημοτικής αρχής για την μετάβασή της στην ψηφιακή εποχή, στοχεύει να δημιουργήσει ειδική ηλεκτρονική σελίδα- πλατφόρμα αναζήτησης οικοδομικών αδειών, ώστε να αποσυμφορήσει τόσο την Πολεοδομία από τον Γολγοθά αναζήτησης στο φυσικό αρχείο χιλιάδων φακέλων, που βρίσκονται στο Αμαξοστάσιο του Δήμου στο Κουλούρι, όσο και να διευκολύνει τους πολίτες να βρίσκουν άμεσα τα στοιχεία που χρειάζονται.

Τόσο για την ψηφιοποίηση του αρχείου της Πολεοδομίας Λάρισας, που έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 12% μέχρι σήμερα, όσο και για το εγχείρημα δημιουργίας πλατφόρμας μέσω της οποίας οι πολίτες θα αναζητούν τις πολεοδομικές- οικοδομικές άδειες, μιλά στην «Ε» ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών – Έξυπνης Πόλης κ. Ντίνος Διαμάντος.
Ο αντιδήμαρχος υποστηρίζει πως μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθεί η πρόσκληση δημιουργίας της εν λόγω πλατφόρμας, ενώ παράλληλα θα γίνουν προσπάθειες, σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, για ένταξη του έργου ψηφιοποίησης του υπόλοιπου ποσοστού (88%) του αρχείου των πολεοδομικών αδειών της Διεύθυνσης Πολεοδομίας, στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και την ανάθεσή του σε ειδική εξειδικευμένη εταιρεία.

Ο κ. Διαμάντος εκτιμά πως καλώς εχόντων των πραγμάτων, αν ενταχθεί φέτος στο ΕΣΠΑ η ψηφιοποίηση του αρχείου, θα έχει ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο, ενώ σημειώνει χαρακτηριστικά πως: «με το υπάρχον προσωπικό και τα μέσα που διαθέτει η υπηρεσία, η ψηφιοποίηση των χιλιάδων φακέλων του αρχείου θα χρειαστεί 10 χρόνια!».

Να σημειωθεί ότι σήμερα η αναζήτηση οικοδομικών αδειών στο φυσικό αρχείο, απαιτεί πολύ χρόνο για δύο υπαλλήλους της υπηρεσίας (η δημοτική αρχή ενίσχυσε πρόσφατα την υπηρεσία με έναν επιπλέον υπάλληλο για ταχύτερη εξυπηρέτηση), καθώς απαιτεί την μετακίνησή τους στο Αμαξοστάσιο και την αναζήτηση στοιχείων μέσα σε έναν κυκεώνα φακέλων και σε συνθήκες που δεν θα τις έλεγε κανείς και ιδανικές (ράφια σε μεγάλο ύψος με φακέλους παλιούς, εύθραυστα χαρτιά από τη φθορά του χρόνου).

«Το φυσικό αρχείο περιλαμβάνει οικοδομικές άδειες από τη δεκαετία του ’50, άδειες Αστυνομίας, Νομαρχίας, αλλά και Δήμου (από το 1982) μέχρι και το 2018, οπότε και οι οικοδομικές άδειες εκδίδονται ηλεκτρονικά και τα αρχεία τους όλα είναι καταχωρημένα ηλεκτρονικά στο σύστημα e-adeies του ΤΕΕ», αναφέρει ο κ. Διαμάντος. Αναλυτικότερα για τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Πολεοδομίας Δήμου Λάρισας και του Τμήματος Τοπογραφικών και Πολεοδομικών Εφαρμογών, επισήμανε: «Το αρχείο των οικοδομικών αδειών της Διεύθυνσης Πολεοδομίας Δήμου Λάρισας, υποστηρίζει την εξυπηρέτηση των πολιτών και των υπαλλήλων του Τμήματος Τοπογραφικών και Πολεοδομικών Εφαρμογών, μέσω της συγκέντρωσης αλλά και της διάθεσης υλικού που αναφέρεται στον Δήμο Λάρισας.
Φροντίζει για την επιλογή, την ανάπτυξη, την οργάνωση, τη διατήρηση και τη διάθεση δεδομένων και πληροφοριών στο σύνολο των πολιτών του Δήμου και της Περιφέρειας συμβάλλοντας στην εξυπηρέτηση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Είναι μία καθημερινότητα, κυρίως για τους ελεύθερους επαγγελματίες και πιο ειδικά για τους μηχανικούς αλλά και τους δικηγόρους και συμβολαιογράφους».

Η ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ

Σχετικά με την ψηφιοποίηση του αρχείου τόνισε: «Από την προηγούμενη θητεία επί Αντιδημαρχίας Δημ. Μαβίδη έχει ξεκινήσει η ψηφιοποίηση του αρχείου και επιτεύχθηκε σε ποσοστό 12% επί του συνόλου των φακέλων (με τα σχέδια τους) και 100% επί των στελεχών των οικοδομικών αδειών.

Ο Δήμος Λάρισας και συγκεκριμένα η Αντιδημαρχία Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών –«έξυπνη πόλη», αντιλαμβανόμενοι τη συνεχή διακίνηση της πληροφορίας από το Τμήμα Τοπογραφικών και Πολεοδομικών Εφαρμογών, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των ελεύθερων επαγγελματιών και δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στις δράσεις έξυπνης πόλης, αποφάσισε την αναβάθμιση των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Πολεοδομίας Δήμου Λάρισας με σκοπό την εύρυθμη και άμεση εξυπηρέτηση στην αναζήτηση και ανάκτηση της επιθυμητής πληροφορίας και συγκεκριμένα του αρχείου των οικοδομικών αδειών και σχεδίων.

Το έργο προβλέπεται να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του Δήμου, με την υιοθέτηση λογισμικού (ΕΛ/ΛΑΚ) σύμφωνα με τα Διεθνή Αρχειακά Πρότυπα που θα επιτρέπει μελλοντικά την ανάπτυξη του ή την προσθήκη υποσυστημάτων χωρίς κόστος για αγορά λογισμικού ή άδειες χρήσης.

Το έργο αποτελείται από δύο αναπόσπαστα μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά στην ανάπτυξη, υλοποίηση και εγκατάσταση Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Αρχειακού Υλικού (Εφαρμογή προσωπικού) και Υπηρεσίες μετάπτωσης δεδομένων του ήδη ψηφιοποιημένου αρχείου οικοδομικών αδειών και σχεδίων. Με υποέργο την ολοκλήρωση ψηφιοποίησης και του υπόλοιπου 88% του φυσικού αρχείου, είτε μέσα από την υπηρεσιακή δυνατότητα (ήδη δρομολογήθηκε η αγορά ενός ακόμη σύγχρονου Plotter-Scanner, ώστε με την αναμενόμενη στελέχωση, προσλαμβανόμενων μέσω της Κοινωφελούς Εργασίας ή/και πρακτικής άσκησης να συνεχιστεί η ψηφιοποίηση) είτε μέσα από ανάθεση σε εξωτερική υποστηρικτική εργασία.

Το δεύτερο μέρος αφορά στις υπηρεσίες ανάπτυξης, παραμετροποίησης της εφαρμογής Πρόσβασης Αρχειακού Υλικού (Εφαρμογή κοινού) και ταυτοποίησης στοιχείων ταυτότητας χρηστών μέσω Taxisnet.

Τα αναμενόμενα οφέλη και η προστιθέμενη αξία του έργου, εντοπίζονται στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου, στην ανάπτυξη νέων διαδικτυακών υπηρεσιών και στη δημιουργία επιπλέον ψηφιακού περιεχομένου.

Πιο συγκεκριμένα τα αναμενόμενα οφέλη που θα προκύψουν συνολικά από την υλοποίηση του έργου είναι: Η βελτίωση της πρόσβασης του προσωπικού της Διεύθυνσης Πολεοδομίας, και συγκεκριμένα του Τμήματος Τοπογραφικών και Πολεοδομικών Εφαρμογών, καθώς και των πολιτών στο ψηφιακό αρχειακό υλικό με την εξοικονόμηση χρόνου αναζήτησης και ανάκτησης πληροφοριών

Η βελτίωση της πρόσβασης στο ψηφιακό περιεχόμενο του αρχείου των οικοδομικών αδειών από άτομα που δεν έχουν φυσική πρόσβαση ή αυτή είναι πολύ δύσκολη (άτομα με ειδικές ανάγκες κτλ). Η βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από το προσωπικό του Δήμου. Η δυνατότητα συνεργασίας και επικοινωνίας με άλλες εφαρμογές άλλων υπηρεσιών βάσει των ανοικτών προτύπων που θα χρησιμοποιηθούν. Η ανάπτυξη προσωποποιημένων υπηρεσιών προς τους πολίτες του Δήμου».

Τέλος επισημαίνει: «Ο Δήμος Λάρισας και η Διεύθυνση Πολεοδομίας χαράσσουν νέα πορεία στην εξυπηρέτηση του πολίτη και δείχνουν τον δρόμο για ένα ενιαίο σύστημα εξυπηρέτησης των αντίστοιχων αρμόδιων υπηρεσιών όλων των δήμων της περιφέρειας και σε πανελλαδική εμβέλεια».

eleftheria.gr