Στροφή της ΔΕΠΑ στα δίκτυα πόλεων

391

  

depaΣτα δίκτυα πόλης για την τροφοδοσία περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδος με φυσικό αέριο, είτε μέσω διασύνδεσής τους με τον αγωγό, είτε με τη μεταφορά CNG (Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο) ως το 2018 σκοπεύει να στραφεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θεόδωρος Κιτσάκος, ο οποίος, σε προσωπικό επίπεδο, τάχθηκε υπέρ της εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, διευκρινίζοντας πάντως ότι προς το παρόν δεν υπάρχει σχετική απόφαση της κυβέρνησης. Σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους αποκάλυψε επίσης ότι άρχισε να τρέχει η ρήτρα take or pay από τη Gazpom, το οικονομικό πέναλτυ για την υποχρεωτική ελάχιστη ποσότητα αερίου που έπρεπε να απορροφήσει το 2014.

Το πρώτο μέρος του προστίμου αφορά σε τιμολόγιο 40 εκατ. ευρώ που θα πληρωθεί σε δύο δόσεις των 20 εκατ. ευρώ, η πρώτη στο τέλος Ιανουαρίου και η δεύτερη στο τέλος Μαρτίου. Ο κ. Κιτσάκος δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για το συνολικό ύψος του προστίμου, είπε όμως ότι το 2015 ηταν καλύτερο όσον αφορά στην κατανάλωση, Η ΔΕΠΑ πρόκειται να μετακυλήσει το κόστος της ρήτρας στους ηλεκτροπαραγωγούς και σε όσους πελάτες είχαν σύμβαση με τη εταιρεία για την απορρόφηση συγκεκριμένων ποσοτήτων, τις οποίες τελικώς δεν προμηθεύτηκαν.

Αναφερόμενος στην προτεραιότητά του για τη σύνδεση νέων περιοχών με το φυσικό αέριο είπε ότι μετά την αποτυχία των προηγούμενων διαγωνισμών για τις τρεις Εταιρίες Παροχής Αερίου, έχει έλθει σε επαφές με τις Περιφέρειες της Δυτικής Ελλάδας, της Μακεδονίας – Θράκης και της Στερεάς Ελλάδας, προκειμένου να βρεθεί ο τρόπος να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο. Ήδη εξετάζονται σχέδια για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και δεν αποκλείεται το πρότζεκτ να ξεκινήσει από πόλεις που βρίσκονται κοντά στον αγωγό αλλά δεν συνδέονται, όπως η Λαμία, η Χαλίδα κ.λπ. Ακόμα και για την Πάτρα, εξετάζεται πρόταση για δημιουργία υποδομής στο λιμάνι για υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Οσον αφορά στα πρότζεκτ των διεθνών αγωγών, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ ο οποίος υπέγραψε τον περασμένο μήνα τη συμφωνία για την τελική επενδυτική απόφαση, του αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), εξέφρασε επιφυλάξεις. Είπε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το δεύτερο market test (29/2/2016). Στην πρώτη προσπάθεια έμεινε αδιάθετο υπόλοιπο της τάξης του 1 δισ. κυβικών μέτρων. Συγκρατημένος εμφανίσθηκε και σε σχέση με την τιμή διάθεσης του υγροποιημένου αερίου από την αμερικανική Cheniere, ενώ πιο «ανοιχτός» φάνηκε προς το ελληνικό τμήμα του ρωσικού αγωγού Turkish Stream.

 

Πηγή:imerisia.gr/Της Μανταλένας Πίου