Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΝέαΤα 18 έργα ΣΔΙΤ που θα «τρέξουν» το 2020.

Τα 18 έργα ΣΔΙΤ που θα «τρέξουν» το 2020.

Ειδικότερα, τα νέα έργα ΣΔΙΤ αφορούν μόνον σε ενέργεια, υποδομές και τηλεπικοινωνίες και είναι 12 στον αριθμό. Ορισμένα από αυτά, έχουν περάσει ήδη σε  φάση ανταγωνιστικού διαλόγου  και  με πολυάριθμη συμμετοχή επενδυτών, όπως το Ultra Fast Broadband (UFBB). Πρόκειται για  ένα κομβικό έργο κατασκευής και λειτουργίας δικτύου οπτικών ινών προϋπολογισμού  €700 εκατ. το οποίο  αποτελεί και  το μεγαλύτερο ελληνικό έργο ΣΔΙΤ σήμερα. Ο «χάρτης» των νέων ΣΔΙΤ  περιλαμβάνει επίσης: το έργο κατασκευής του Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου (Τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη), τον ΒΟΑΚ ( τμήμα Χερσονήσου-Νεάπολη),  την κατασκευή Σχολικών Μονάδων στους  Δήμους Ρόδου και  Χανίων αλλά και  το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων στη Ρόδο. Σε φάση  προκήρυξης βρίσκεται και το πρωτότυπο έργο ΣΔΙΤ του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ έπονται τα νέα κτίρια εκπαίδευσης και πολιτισμού της Ακαδημίας. Επίσης, θα προχωρήσει ένα σημαντικό ακαδημαϊκό έργο, η κατασκευή 3.000 νέων φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης με την σχετική προκήρυξη να έχει προγραμματιστεί για τις 20 Ιανουαρίου. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στα ενεργειακά έργα και ειδικότερα στα τρία σημαντικά έργα αναβάθμισης του Δικτύου Οδοφωτισμού της  Ηπείρου, της  Κεντρικής Μακεδονίας  αλλά και της  Αθήνας.

 Δευτερογενής αγορά
Σημαντικές είναι  οι νέες προοπτικές από τη  δημιουργία μίας δευτερογενούς  αγοράς για έργα ΣΔΙΤ, της δυνατότητας  δηλαδή που δίνεται προς τον αρχικό ανάδοχο του έργου να ανακυκλώσει τα επενδυτικά του κεφάλαια  απελευθερώνοντας πόρους για τη συμμετοχή του σε νέα έργα. Η πρώτη ενεργοποίηση, δευτερογενούς αγοράς σε έργο ΣΔΙΤ στην Ελλάδα αφορά στην «ΑΒΑΞ ΑΕ» η οποία υπέγραψε με τον Σουηδικό Όμιλο «Sterner Stenhus» σύμβαση για την πώληση του συνόλου των μετοχών της εταιρείας «JPA AE» που ανέλαβε  την πραγματοποίηση έργου 10 Σχολείων στην Αττική.
«Αυλαία» το 2019 με τα δυο ΣΔΙΤ της Περιφέρειας Αττικής
Στον χάρτη των 12 έργων της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ προστίθενται πλέον και δυο νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ανακοίνωσε τις νέες υποδομές για τα απορρίμματα στην Αττική  στην υλοποίηση των οποίων προχωρεί άμεσα η Περιφέρεια  με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό. Η βασική διαφοροποίηση είναι ότι οι δύο μεγαλύτερες από αυτές (σ.σ πρόκειται για τις μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων στον Πειραιά και στο κέντρο της Αθήνας) θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ, ενώ οι άλλες δύο ως δημόσιο έργο.  Για τις μονάδες ΣΔΙΤ της  Αττικής  θα κατατεθούν στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 οι σχετικοί φάκελοι, ώστε να προκηρυχθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί την άνοιξη. Οι  δύο μονάδες  έχουν δυναμικότητα 180.000 τόνους ανά έτος και 130.000 τόνους ανά έτος αντίστοιχα,  θα παράγουν υλικό για καύση (SRF) από την τσιμεντοβιομηχανία, ενώ θα έχουν και χωριστές γραμμές διαχείρισης των βιοαποβλήτων για παραγωγή κομπόστ. Θα χωροθετηθούν κατά προτεραιότητα σε σημείο στο οποίο βρίσκεται ήδη σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων. Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Πατούλης, έχει ήδη προκηρυχθεί από την προηγούμενη αρχή, ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του Εργοστασίου Ανακύκλωσης στη Φυλή (ΕΜΑΚ), ώστε να δέχεται σε χωριστή «γραμμή» 100.000 τόνους βιοαποβλήτων ετησίως για την παραγωγή κομπόστ  ενώ ως δημόσιο έργο θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής ώστε να παραμείνει ανοιχτός για ακόμα τρία  χρόνια έως ότου γίνει ΧΥΤΥ.
Τα 4 νέα έργα και στις υποδομές
Την παραπέρα δυναμική επέκταση των ΣΔΙΤ στις υποδομές με τέσσερα νέα  έργα που θα προκηρυχθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2020, ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Kαραγιάννης. Πρόκειται για: Το  Φράγμα του Χαβρία στη Χαλκιδική και συγκεκριμένα τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού και τα εξωτερικά δίκτυα ύδρευσης, την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα το τμήμα από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως τη σύνδεση με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών και τα νέα δικαστικά μέγαρα, στο Ηράκλειο Κρήτης και στην Έδεσσα. Παράλληλα, με τα προαναφερθέντα, το υπουργείο Υποδομών προετοιμάζει και τα αμέσως επόμενα έργα ΣΔΙΤ, με έμφαση  στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας και της δικαιοσύνης. Ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε επίσης ότι επίκεινται βελτιώσεις και στο νομοθετικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ, ενώ ένα επίσης σημαντικό θέμα είναι αυτό των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης  με τελικό στόχο του Υπουργείου Υποδομών, κάθε έργο ΣΔΙΤ να μελετάται και να οδηγείται προς υλοποίηση  το αργότερο μέσα σε έναν χρόνο.
RELATED ARTICLES