Τον Ιούλιο σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί του μετρό.

54

  

Στις αρχές Ιουλίου μετατίθεται η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Ενα μήνα νωρίτερα θα ξεκινήσει η τελική δοκιμαστική λειτουργία των τριών σταθμών με συρμούς, αλλά και των συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων. Οι άλλοι τρεις σταθμοί της επέκτασης, σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν το καλοκαίρι του 2022. Το έργο μετράει μέχρι στιγμής τρία χρόνια καθυστέρηση και ο προϋπολογισμός του έχει αυξηθεί κατά 123 εκατ. ευρώ.

Χθες το εργοτάξιο επισκέφθηκε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Οπως ανέφερε, η μικρή καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών οφείλεται στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω κορωνοϊού.

«Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό», δήλωσε. «Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα», σημειώνοντας ότι υπήρχε κίνδυνος οι τρεις σταθμοί να μην μπορούν να παραδοθούν επειδή δεν θα λειτουργούσε το σύστημα έκδοσης και επικύρωσης εισιτηρίων. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε», σχολίασε.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, οι εργασίες σε όλη τη γραμμή έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Εως τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης κ.λπ.).

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών.

Οσον αφορά τους υπόλοιπους τρεις σταθμούς, στον Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, ενώ στους σταθμούς Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση – στον τελευταίο, μάλιστα, έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, που κατασκευάζει η κοινοπραξία AVAX – Ghella Spa – Alstom Transport, έπρεπε να είχε παραδοθεί από το 2017 και την τελευταία πενταετία οδεύει από παράταση σε παράταση.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ξεκίνησε το 2008 με αρχικό προϋπολογισμό 343,96 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει φθάσει στα 467,4 εκατ. ευρώ (με αναθεωρήσεις, απρόβλεπτα κ.λπ.), χωρίς να συνυπολογίζονται οι υπόλοιπες συμβάσεις του έργου με τρίτους, οι αποζημιώσεις που έχει λάβει η κοινοπραξία ως αποτέλεσμα διαιτησιών κ.ά.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

kathimerini.gr