Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΝέαΕγνατία Οδός: Σε ένα χρόνο η ιδιωτικοποίηση, σε λίγους μήνες 43 πλευρικά...

Εγνατία Οδός: Σε ένα χρόνο η ιδιωτικοποίηση, σε λίγους μήνες 43 πλευρικά διόδια

Με πολύ αργό βηματισμό θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υποψηφίων, δεσμευτικές προσφορές δεν θα υποβληθούν νωρίτερα από τα τέλη του έτους με αρχές του 2019.

Το ΤΑΙΠΕΔ, έχει έτοιμο το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο ξεκίνησε να διανείμει στα ενδιαφερόμενα μέρη, προκειμένου να κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Παράλληλα εδώ και ένα μήνα έχει ξεκινήσει να λειτουργεί το εικονικό data room (VDR) με τα στοιχεία της παραχώρησης, τα οποία αξιολογούν οι υποψήφιοι, σε συνδυασμό με τις επισκέψεις που έχουν ξεκινήσει στην Εγνατία ΑΕ. Υπολογίζεται ότι η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο είναι έφικτη αρχές του β΄εξαμήνου του 2019.

Σε ότι αφορά την εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων, η Εγνατία καλείται να υλοποιήσει την συμφωνία με τους θεσμούς, η οποία προβλέπει την ολοκλήρωση του σταθμού της Ασπροβάλτας και την κατασκευή δύο επιπλέον μετωπικών σταθμών διοδίων σε Στρυμονικό και Καβάλα. Για τους δύο τελευταίους, υπάρχει προσφυγή τοπικών παραγόντων, η οποία έχει φρενάρει τις διαδικασίες.

Αντιθέτως με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για την λειτουργία 43 πλευρικών σταθμών διοδίων. Για τους σταθμούς αυτούς έχουν εγκριθεί περιβαλλοντικοί όροι και αναμένονται οι τεχνικές μελέτες με σκοπό να ξεκινήσει η εγκατάστασή τους το προσεχές Φθινόπωρο.

Με βάση την τελευταία υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών κ.κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρίστος Σπίρτζης, από αρχές του έτους θα αναπροσαρμοστεί και η χρέωση των διοδίων από 0,03 ευρώ σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα ΙΧ, η οποία θα επιβάλλεται για όλο το μήκος χρέωσης κάθε σταθμού διοδίων, όπως αυτός καθορίζεται με βάση την απόφαση. Η πολιτική αυτή φέρνει μεγάλες αυξήσεις στα διόδια, κάτι που ισοδυναμεί και με αυξημένα έσοδα για τον ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο.

Σχετικά με τον τρόπο χρέωσης, η κυβέρνηση έχει αφήσει το δικαίωμα της επιλογής του συστήματος στον παραχωρησιούχο. Με αυτό τον τρόπο, ο επενδυτής αποκτά την ελευθερία να εγκαταστήσει σύστημα τηλεδιοδίων της επιλογής του ή να υιοθετήσει το μικτό σύστημα δορυφορικών και αναλογικών διοδίων που ετοιμάζει το υπουργείο για ΙΧ και φορτηγά.

Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό έχουν κατέβει οι:

1. ANAS International Enterprise S.p.A, η οποία ελέγχεται από τους Ιταλικούς σοδηροδρόμους.

2. FREYJA HOLDINGS SARL (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp)

3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.

5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.

6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

της Μαριάννας Τζάννε

newmoney.gr

 

RELATED ARTICLES