Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήUncategorizedΠαράπονα μηχανικών για την εξυπηρέτησή τους από υπηρεσίες και πολεοδομία

Παράπονα μηχανικών για την εξυπηρέτησή τους από υπηρεσίες και πολεοδομία

Πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα τα παράπονα των μηχανικών ως προς την εξυπηρέτησή τους από διάφορες υπηρεσίες και την πολεοδομία. Τα μέτρα που έχει επιφέρει η εξάπλωση του κορωνοϊού έχουν προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις και εμπλοκές στην περάτωση των υποθέσεών τους.

Το agrinionews ήρθε σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, Λίνο Μπλέτσα, ώστε να αποσαφηνίσει τις παραμέτρους της κατάστασης. “Υπάρχουν δύο περιπτώσεις για τις οποίες απευθύνεται ένας μηχανικός στις υπηρεσίες. Η πρώτη αφορά την έκδοση οικοδομικών αδειών. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά και κατόπιν αυτού πρέπει να χρεωθεί η κάθε αίτηση σε έναν υπάλληλο της ΥΔΟΜ. Γνωρίζουμε ότι το τελευταίο διάστημα, οι άδειες ειδικού σκοπού που έχουν λάβει πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στη στελέχωση των υπηρεσιών και ως εκ τούτου καθυστερήσεις και στις διαδικασίες αυτές“, τόνισε αρχικά.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Μπλέτσας υπογράμμισε ότι υπάρχει και η δεύτερη περίπτωση, για διάφορες λειτουργίες οι οποίες δεν εκτελούνται ηλεκτρονικά, όπως παραδείγματος χάριν οι αιτήσεις αρχείου ή χρήσης γης. “Το πρόβλημα εδώ είναι μεγαλύτερο καθώς απαιτείται ραντεβού με υπάλληλο και η υποστελέχωση των υπηρεσιών οδηγεί διεργασίες που υπό κανονικές συνθήκες ήθελαν δύο μέρες για να ολοκληρωθούν σε καθυστερήσεις εβδομάδας ή και παραπάνω“.

Ο κ. Μπλέτσας ανέφερε ότι γίνονται ενέργειες για να μπορούν ορισμένες από αυτές τις λειτουργίες να διευθετούνται ηλεκτρονικά, πράγμα το οποίο είναι εφικτό να συμβεί. Κλείνοντας, ξεκαθάρισε ότι απαιτείται υπομονή και κατανόηση σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες.

«Στον αέρα» το ηλεκτρονικό παρατηρητήριο του ΤΕΕ για την καταγραφή προβλημάτων μηχανικών και τεχνικών εταιρειών από την κρίση του κορωνοϊού

Ξεκίνησε παράλληλα τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό παρατηρητήριο του ΤΕΕ για την καταγραφή προβλημάτων μηχανικών και τεχνικών εταιρειών από την κρίση του κορωνοϊού.
Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος αποφάσισε το ΤΕΕ να δημιουργήσει ηλεκτρονικό παρατηρητήριο καταγραφής των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, ανοιχτό στα μέλη του ΤΕΕ, όπου οι μηχανικοί μέλη του – αλλά και οι εγγεγραμμένοι τεχνολόγοι και τεχνικές εταιρείες – θα μπορούν να καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τις προτάσεις τους σε ειδικά ζητήματα, ώστε το ΤΕΕ να έχει κατά τον δυνατόν «ζωντανή» καταγραφή και μετά από επεξεργασία να προωθεί προτάσεις προς τις αρμόδιες αρχές.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε: «Τόσο προσωπικά, όσο και τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής και οι υπηρεσίες του ΤΕΕ, βρισκόμαστε τις τελευταίες εβδομάδες σε διαρκή επικοινωνία με τους μηχανικούς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Καταθέσαμε ήδη πολλές προτάσεις, εγκαίρως, για να αναλάβει η Πολιτεία πρωτοβουλίες επίλυσης δεκάδων προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την κρίση του κορωνοϊού. Ήδη η νομική υποστήριξη του ΤΕΕ έχει κατακλυστεί από ερωτήσεις μελών και δίνει όσες απαντήσεις μπορεί, με βάση τη νομοθεσία και τις αποφάσεις που λαμβάνονται από το κράτος. Η πολιτεία όμως πρέπει να τρέξει περισσότερο. Θα βοηθήσουμε μέσα από την ηλεκτρονική καταγραφή που ξεκινήσαμε. Τα προβλήματα που θα αναφέρουν οι μηχανικοί και οι τεχνικές εταιρείες, θα κωδικοποιούνται και θα μεταφέρονται στους αρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς γραμματείς και υπηρεσίες του Δημοσίου, προκειμένου να επιλυθούν, αναλόγως της σοβαρότητας και των επιπτώσεων που έχουν. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να συνομιλήσουμε προσωπικά και με τα 110 χιλιάδες μέλη του ΤΕΕ οπότε η ηλεκτρονική αυτή καταγραφή διευκολύνει όλους για να φτάσει πιο γρήγορα το μήνυμα εκεί που πρέπει

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΤΕΕ Ο ενδιαφερόμενος, αφού καταχωρήσει τα στοιχεία του, επιλέγει το πεδίο δραστηριότητάς του (Δημόσια Έργα, Ιδιωτικά Έργα, Άλλο), την κατηγορία του προβλήματος που αναφέρει, σχολιάζει ή προτείνει λύση (Ασφαλιστικές Εισφορές, Φορολογικές Υποχρεώσεις, Θέματα Ρευστότητας, Μετακινήσεις, Άλλο) και καταγράφει το μήνυμά του και μετά την καταχώρηση λαμβάνει online μήνυμα επιβεβαίωσης.

Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, σύμφωνα με τη σχετική δήλωση απορρήτου, διατηρούνται από το ΤΕΕ μόνο για την περίοδο της κρίσης και τυχόν διαβίβαση των προβλημάτων – αιτημάτων – προτάσεων σε κρατικούς φορείς θα γίνει χωρίς τη διαβίβαση προσωπικών δεδομένων.

agrinionews.gr

RELATED ARTICLES