Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΝέαΤο Δεκέμβριο δημοπρατείται η πρώτη εργολαβία του Πάτρα-Πύργος

Το Δεκέμβριο δημοπρατείται η πρώτη εργολαβία του Πάτρα-Πύργος

patraΜέσα στον μήνα αναμένεται να δημοπρατηθεί η πρώτη εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η οποία θα έχει προϋπολογισμό 67 εκατ. ευρώ και θα εκτείνεται σε μήκος 8 χλμ., σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) Ιωάννη Κουτσούκου για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.

“Το πρώτο κομμάτι του έργου… θα βγει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Αυτό που πιέζουμε τις υπηρεσίες είναι για να βγουν δύο διαγωνισμοί, δύο από τα τμήματα του έργου Πάτρα – Πύργος μέσα στο Δεκέμβριο” σημείωσε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών, το πρώτο τμήμα είναι προϋπολογισμού 67,2 εκατ ευρώ με ΦΠΑ και περιλαμβάνει την κατασκευή από τη χιλιομετρική θέση 66+360 έως 74+500, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη, με διατομή αρτηρίας συνολικού πλάτους 21,30 μέτρα.

Προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Πύργου), η κατασκευή νέων και αναβαθμιζόμενων παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων και άλλα συνοδά έργα.

Στην εργολαβία περιλαμβάνονται και έργα προαίρεσης (option) όπως η εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας – Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας, προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

“Δεν μιλάμε για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση. Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο που το 80% και πάνω των έργων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων έχουν έξι αναδόχους, μόνο τις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες. Αυτό λοιπόν δεν έχει να κάνει με κατάτμηση. Κατάτμηση άλλοι κάνανε στο παρελθόν και είναι εκεί που πρέπει να είναι. Εδώ μιλάμε για τμηματική δημοπράτηση, για να μη γίνονται παρεξηγήσεις και εντυπώσεις” είπε ο υπουργός Υποδομών.

Και κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι με την αναθέωρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είχε θέσει “πλασματικά χρονοδιαγράμματα”, καθώς το τμήμα Πάτρα – Πύργος “θα τελείωνε στο τέλος του 2016”.

Αντίλογος

Ωστόσο, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης έχει κάνει λόγο για κατάτμηση, έχοντας σημειώσει ότι ο Χρ.Σπίρτζης “με το πρόσχημα της δήθεν υποστήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οδηγεί το έργο σε αυξημένο κόστος”.

“H μέθοδος με την οποία σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί το έργο Πάτρα – Πύργος λέγεται, αν δεν το θυμάται ο κ. Σπίρτζης, “κατάτμηση”. Πρόκειται για μία πρακτική για την οποία κατηγορήθηκε η χώρα για πάνω από μια δεκαετία (’90) από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε για την αποφυγή της οδήγησε μετ’ επαίνων στην εγκατάλειψή της, τα δε αποτελέσματα από την δημοπράτηση μεγάλων τμημάτων έργων οδοποιίας σε ενιαίο μήκος, ήταν εξόχως θετικά, τουλάχιστον σε ότι αφορά την οικονομικότατα της κατασκευής και το χρόνο ολοκλήρωσής τους” σημειώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει αφελή την αιτιολόγηση από την πλευρά του υπουργού Σπίρτζη ότι ο τεμαχισμός του έργου θα βελτιώσει τον ανταγωνισμό και θα αυξήσει την κινητοποίηση εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού. “Είναι γνωστό σε όλους ότι όλες οι 7η τάξεως κατασκευαστικές εταιρίες διαθέτουν τουλάχιστον δύο σχήματα η κάθε μια 6ης και μικρότερης τάξης, γεγονός που καθιστά τη “βελτίωση του ανταγωνισμού” αποκύημα της φαντασίας του κ. Σπίρτζη και μόνο” εξηγεί.

Με το πρόσχημα της δήθεν υποστήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οδηγεί το έργο σε αυξημένο κόστος, μεγαλύτερη διάρκεια κατασκευής κι επιβεβαιώνει την αδυναμία της κυβέρνησης να σχεδιάσει τα μεγάλα έργα με γνώμονα τη γρήγορη, ποιοτική και οικονομική εκτέλεσή τους. Το ενδιαφέρον του υπουργού για τις μικρομεσαίες Επιχειρήσεις θα μπορούσε να υλοποιηθεί, χωρίς να θιγεί το έργο, πολύ απλά μέσα από τη διακήρυξη, η οποία σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές Οδηγίες, μπορεί να επιβάλλει υποχρεωτικές υπεργολαβίες μικρότερων Επιχειρήσεων, χωρίς να γίνει κατάτμηση του ενιαίου έργου” έχει σημειώσει ο Γ. Μανιάτης.

 

Πηγή: capital.gr

RELATED ARTICLES