Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΔόμηση59.600 δηλώσεις σε πέντε ημέρες για περίπου 1,6 εκ. αδήλωτα τετραγωνικά ακινήτων

59.600 δηλώσεις σε πέντε ημέρες για περίπου 1,6 εκ. αδήλωτα τετραγωνικά ακινήτων

Σε μόλις πέντε ημέρες λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας    https://tetragonika.govapp.gr/, 739.886 πολίτες την επισκέφθηκαν προκειμένου να συγκρίνουν τα τετραγωνικά των ακινήτων τους,  που έχουν δηλώσει στο Ε9 με τα δηλωμένα τετραγωνικά που έχουν υποβάλει στον οικείο δήμο. Ενώ έχουν υποβληθεί 59.600 αιτήσεις για διορθωτικές δηλώσεις, εκ των οποίων οι 1.230  από κατοίκους του εξωτερικού.  Από τις  59.600 δηλώσεις οι 50.414 αφορούν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και οι 9.187 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΚΕΔΕ:

Από αυτές τις 59.600 αιτήσεις έχουν δηλωθεί  επιπλέον 1.585.717 τ.μ. ακινήτων. Ποσοστό 36,48%  σε σχέση με τα τετραγωνικά που είχαν δηλώσει στο Ε9  και στο δήμο τους, προκειμένου να υπολογιστούν τα δημοτικά τέλη.

Ενδεικτικό της αποφυγής της ταλαιπωρίας για τους πολίτες  αποτελεί το στοιχείο πως ο μέσος χρόνος της διαδικασίας δήλωσης – διόρθωσης των τ.μ. – χωρίς κανένα δικαιολογητικό –   είναι 5 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα.  Υπηρεσία χωρίς απολύτως καμία στάση.

Να σημειωθεί ότι σε συνεργασία της ΚΕΔΕ και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από τις χθες, 4 Μαρτίου, πλέον τα δεδομένα  δεν αντλούνται  από την εκκαθαριστική δήλωση  του 2019 αλλά από το αρχείο του Περιουσιολογίου  της ΑΑΔΕ, το οποίο περιλαμβάνει και όλες τις τελευταίες μεταβολές ακινήτων.

Επίσης το υπουργείο Εσωτερικών  με έγγραφό του  προς  όλους τους δήμους της χώρας υποδεικνύει στις Διευθύνσεις Εσόδων των ΟΤΑ να πιστοποιηθούν ως χρήστες στη πλατφόρμα ταυτοποίησης και αυθεντικοποίησης της ΚΕΔΕ (GovHUB) μέσω των διαχειριστών τους στο δήμο τους,  προκειμένου να υποδεχθούν και να επεξεργαστούν τις διορθωτικές δηλώσεις των δημοτών τους.

Τέλος λόγω της μεγάλης εισροής τηλεφωνημάτων στο Help Desk  η ΚΕΔΕ, ενίσχυσε με επιπλέον προσωπικό το κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να υπάρξει επαρκής ανταπόκριση στις  αυξημένες ανάγκες.

Επίσης η ΚΕΔΕ διευκρινίζει πως  στο Help Desk μπορούν να απευθύνονται οι διαχειριστές και χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, υπάλληλοι των δήμων, προκειμένου να δηλώσουν δυσλειτουργία της υπηρεσίας  ή να λάβουν επιπλέον πληροφόρηση για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

Οι πολίτες απευθύνονται στο Help Desk  ΜΟΝΟ για θέματα δυσλειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κατά την είσοδο τους σε αυτή. Τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους των δήμων παρέχονται αναλυτικές οδηγίες στη πλατφόρμα σε ηλεκτρονική μορφή (wiki) καθώς και «συχνές ερωτήσεις».

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με τη δήλωση των ακινήτων τους,  οι πολίτες απευθύνονται αποκλειστικά στο δήμο που ανήκει το ακίνητό τους.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις διόρθωσης μπορούν να υποβληθούν έως τις 30 Μαρτίου.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου σχολιάζοντας τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία της πλατφόρμας δήλωσε: «Η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της πλατφόρμας που ανέπτυξε η ΚΕΔΕ, έδειξε πόσο πιο εύκολη κάνει τη ζωή μας η πληροφορική αλλά και η συνεργασία των φορέων του κράτους.
Συνεχίζουμε με ακόμη περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες προς όφελος των δημοτών μας».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης σχολίασε επίσης: «Η τεράστια ανταπόκριση σε μια διαλειτουργικότητα που δεν απαιτεί κανένα δικαιολογητικό και γίνεται με τέσσερα κλικ αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των πολιτών σε μια ηλεκτρονική υπηρεσία εύχρηστη, κατανοητή και ασφαλή. Είναι μόνο η αρχή για μια σειρά υπηρεσιών που συγκροτούν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, δηλαδή τη χρήση της τεχνολογίας για την απλούστευση των διαδικασιών και την αλλαγή της κουλτούρας των συναλλαγών μας με το Δημόσιο και τους φορείς, αποτέλεσμα της άψογης συνεργασίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το Υπουργείο Εσωτερικών, την ΚΕΔΕ και την ΑΑΔΕ».

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής ανέφερε σχετικά:  «Η ΑΑΔΕ, σταθερά προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και σε στενή συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη ΓΓΠΣΔΔ και την ΚΕΔΕ, υλοποίησε άμεσα το μέρος του έργου που της αναλογούσε για την ηλεκτρονική πλατφόρμα μη δηλωμένων τετραγωνικών μέτρων στους ΟΤΑ. Είναι καθήκον μας να στηρίζουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να είμαστε δίπλα στην καθημερινότητα του δημότη. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα η υψηλή ανταπόκριση των πολιτών στην πρωτοβουλία αυτή, η οποία αποδεικνύει ότι η στοχοπροσήλωση στην εξυπηρέτηση του πολίτη βρίσκει πάντα θετική ανταπόκριση».

localit.gr

RELATED ARTICLES