Από τις αρχές Νοεμβρίου θα ενεργοποιηθεί ο ηλεκτρονικός φάκελος ακινήτων, που έχει στόχο να κάνει πιο εύκολη τη ζωή σε συμβολαιογράφους, δικηγόρους και φυσικά στους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή σε πωλητές κι αγοραστές.
Η φιλοσοφία της νέας πλατφόρμας είναι να αντλούνται ηλεκτρονικά όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά κι έτσι να ολοκληρώνεται η αγοραπωλησία μέσα σε λίγα 24ωρα. Είναι, όμως, τόσο απλά τα πράγματα; Σύμφωνα με τους μεσίτες, κάθε άλλο.
Όπως υποστηρίζει ο Σύλλογος Κτηματομεσιτών Αθηνών- Αττικής, για να συμβεί μια τέτοια συνθήκη- δηλαδή η ηλεκτρονική άντληση εγγράφων- θα πρέπει να συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις, οι οποίες προς ώρας αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός: H ταχύτερη έκδοση σε πάρα πολλούς Δήμους της Ελλάδας του πιστοποιητικού ΤΑΠ το οποίο είναι απαραίτητο για την μεταβίβαση των ακινήτων.
Η πολεοδομία καθυστερεί τις διαδικασίες
Οι περισσότερες από τις πολεοδομίες της χώρας και ειδικότερα των αστικών κέντρων για να δώσουν φακέλους αδειών και σχεδίων ακινήτων σε μηχανικούς ή πολίτες έτσι ώστε να εκδοθεί η απαραίτητη ηλεκτρονική ταυτότητα, καθυστερούν 3 και 4 μήνες με αποτέλεσμα όλη η διαδικασία να σέρνεται καθώς από τυχόν ενδεχόμενη νομιμοποίηση που μπορεί να προκύψει η καθυστέρηση μεγαλώνει. Η μελλοντική ψηφιοποίηση των πολεοδομιών θα διαρκέσει χρόνια για να είναι δυνατή η άντληση των εγγράφων ηλεκτρονικά.
Καθώς πολύ μεγάλο μέρος πλέον ακίνητης περιουσίας, που βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης, είναι προσημειωμένη με δάνεια που διαχειρίζονται servicers και που έχουν εξαγοράσει τα γνωστά funds, η έκδοση μίας και μόνης βεβαίωση οφειλής ή ακόμα και η παραμικρή συνεννόηση μαζί τους είναι ανέφικτη ακόμα και μετά από μήνες.