Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΝέαMετρό Θεσ/κης: Απερρίφθη το αίτημα της κοινοπραξίας

Mετρό Θεσ/κης: Απερρίφθη το αίτημα της κοινοπραξίας

metro-thessalonikiΣτην απόρριψη του αιτήματος της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης για καταβολή αποζημίωσης ύψους 231 εκατ. ευρώ προχώρησε το διαιτητικό δικαστήριο. Ωστόσο, σύμφωνα με την απόφαση, ο εργολάβος δεν φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την καθυστέρηση στη διάνοιξη της σήραγγας. Η «Αττικό Μετρό» υποστηρίζει ότι δικαιώθηκε και καλεί την κοινοπραξία να συνεχίσει τις εργασίες. Η κοινοπραξία όμως ετοιμάζεται να ξαναθέσει τις οικονομικές της απαιτήσεις, ενώ υποστηρίζει ότι δεν δεσμεύεται από τον νόμο να συνεχίσει εφόσον δεν υπάρχει εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Η δεύτερη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, στην οποία έχουν παραπεμφθεί οι διαφορές Δημοσίου και εργολάβου για το έργο, εκδόθηκε πριν από λίγες ημέρες. Οπως αποφάσισε το δικαστήριο, το αίτημα του εργολάβου για καταβολή αποζημίωσης 231 εκατ. ευρώ απορρίπτεται, αλλά για τυπικούς λόγους (δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για την υποβολή τέτοιων αιτημάτων). Ο ισχυρισμός της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό, ότι η επίλυση των διαφορών απευθείας από τους διαιτητές θα εξυπηρετήσει το ταχύτερο ξεκαθάρισμα της εικόνας, δεν έγινε δεκτός.

Ωστόσο, η απόφαση δικαίωσε τον κατασκευαστή σε ένα άλλο ζήτημα: έκρινε ότι η καθυστέρηση στη διάνοιξη των σηράγγων «δεν οφειλόταν αποκλειστικώς και μόνο στην καθυστέρηση κατασκευής του σταθμού Ανάληψης» (σ.σ. δηλαδή στον εργολάβο). Και μάλιστα υπέρ της θέσης του εργολάβου συνηγορεί η απόφαση της «Αττικό Μετρό» να ζητήσει το 2014 (κατόπιν πρότασης του εργολάβου) την αποσυναρμολόγηση των μετροποντικών, τη μεταφορά τους στο τέλος της γραμμής και την εκκίνηση της διάνοιξης του υπολοίπου με αντίστροφη φορά. Με άλλα λόγια, δεχόμενη η «Αττικό Μετρό» την πρόταση του εργολάβου, δέχθηκε ότι είχε ευθύνη για τη μη έγκαιρη παράδοση της γης σε άλλο σημείο της διαδρομής (σταθμός Βούλγαρη).

Η «Αττικό Μετρό», πάντως, εκτιμά πως η απόφαση τη δικαιώνει. «Αποδεικνύεται ότι η “Αττικό Μετρό” έχει πετύχει να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον με δικά της μέσα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Τσίτουρας. «Εμείς θέλουμε να συνεχιστεί το έργο με βάση τη νομιμότητα. Αν δικαιούται κάτι η κοινοπραξία, θα το λάβει. Πρέπει όμως να συμμορφωθεί με την απόφαση και να ξεκινήσει και πάλι τις εργασίες μέχρι την εκδίκαση των επόμενων αποφάσεων. Θα συζητήσουμε με τη νέα πολιτική ηγεσία για το έργο σε όλες του τις διαστάσεις, ώστε να ληφθούν αποφάσεις. Παράλληλα ενημερώσαμε την Κομισιόν για τις εξελίξεις».

Ο εργολάβος

Ο εργολάβος, πάντως, έχει αντίθετη εκτίμηση. Σύμφωνα με πηγές της κοινοπραξίας, οι οικονομικές διεκδικήσεις θα υποβληθούν εκ νέου με τη διαδικασία που ορίζει η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου. Οι δε εργασίες δεν πρόκειται να συνεχιστούν, έως ότου ξεκαθαρίσει η υπόθεση. Σύμφωνα με τον εργολάβο, εκτός από τα οικονομικά αιτήματα, θα πρέπει να διευκρινιστεί και η τύχη του σταθμού Βενιζέλου. Το δε χρονοδιάγραμμα εργασιών που υπέβαλε η «Αττικό Μετρό» στην εταιρεία κρίνεται απαράδεκτο, με τον εργολάβο να θεωρεί ότι καλύπτεται από την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου. Στη διαιτησία έχουν παραπεμφθεί έξι ομάδες «διαφορών» και η διαδικασία εξέτασής τους θα διαρκέσει μισό έτος.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

πηγή: kathimerini.gr

RELATED ARTICLES