Έπρεπε να χτιστούν τα μισά Μεσόγεια, να πλημμυρίσει αρκετές φορές η περιοχή για να ενεργοποιηθεί τελικά το Υπουργείο Υποδομών σχετικά με την τύχη του Ρέματος της Ραφήνας.
Το Μέγα Ρέμα όπως είναι η ονομασία του είναι ουσιαστικά ο μεγαλύτερος “υδρολογικός αγωγός” στα Μεσόγεια και συγκεντρώνει τα όμβρια ύδατα από περιοχές πρώην αγροτικές και νυν αστικές.
To συγκεκριμένο πρόβλημα φέτος προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στην περιοχή καθώς μέρος του έχει μπαζωθεί και χτιστεί. Οι πρώτες προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος και της διευθέτησης του Μέγα Ρέματος Ραφήνας ξεκίνησαν το 1999 και έφτασαν μέχρι και το 2012 όταν υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ της ΓΓΔΕ του Υπουργείου Υποδομών και σχήματος μελετητών (αποτελούμενη από 9 εταιρείες-πρόσωπα) αλλά κατέληξε άδοξα με την διάλυση της σχετικής σύμβασης τον Αύγουστο του 2013.
ΞΕΚΙΝΑ Η ΜΕΛΕΤΗ, ΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Το Υπουργείο Υποδομών και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων -Γενική Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων – Διεύθυνση Εγγειοβελτιωτικών Έργων, δημοπρατούν για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια, μελέτη για την διευθέτηση και οριοθέτηση του ρέματος της Ραφήνας.
Το έργο περιλαμβάνει παρεμβάσεις και με τα συμβάλλοντα ρέματα με εκτενή αντιπλημμυρικά και τεχνικά έργα. Το κόστος της μελέτης είναι 1,4εκ.ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η ημέρα του διαγωνισμού είναι στις 21 Οκτωβρίου 2014. Οι μελέτες υπολογίζεται να ολοκληρωθούν 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί το 2016 και να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τα αντιπλημμυρικά έργα, που αποτελούν αντικείμενο της μελέτης, περιλαμβάνουν τη
διευθέτηση του ρέματος Ραφήνας σε μήκος περίπου 15 χλμ από τη Λεωφόρο Σπάτων μέχρι την εκβολή του στη θάλασσα, καθώς και των συμβαλλόντων ρεμάτων Βαλανάρη, Αγ. Παρασκευής, Π. Μύλου, Διασταύρωσης 1, 2 και 3 και Καλλιτεχνούπολης στα τμήματα, που χαρακτηρίστηκαν ως «επείγοντα» από την εγκεκριμένη Προκαταρκτική Μελέτη (1996), όπου απαιτείται και ειδικά στη συμβολή τους με το ρέμα ή τη διέλευσή τους κάτω από οδούς.
Προβλέπεται επίσης η εξέταση της ένταξης στον σχεδιασμό έργων Ορεινής Υδρονομίας, έργων συγκράτησης φερτών και έργων ανάσχεσης, εφ’ όσον κριθούν απαραίτητα κατά την εκπόνηση της μελέτης.
Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται οι στατικές μελέτες των γεφυρών, μελέτες Η/Μ, τοπική διαμόρφωση οδού, έργα ανάπλασης, καθώς και Υποστηρικτικές Μελέτες (Περιβαλλοντική, Τοπογραφική Μελέτη, Γεωλογική Μελέτη, Γεωτεχνικές Έρευνες και Μελέτες, Τεύχη Δημοπράτησης κλπ.).
Νίκος Καραγιάννης
Πηγή:ypodomes.com