Με δυσκολία συνεχίζονται τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών. Τα έργα που τρέχουν εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκονται πλέον στο τελευταίο (;) κρίσιμο 13μηνο και πλέον οι πιέσεις που ασκούνται πανταχώθεν είναι πολλές.
Αυτό που αναδεικνύεται ως θέμα το πρώτο δίμηνο του 2016 είναι η απουσία πληρωμών από το Δημόσιο προς τον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com υπάρχουν κάποιες πιστοποιήσεις προς πληρωμή αλλά δεν μιλάμε για κάποιο σημαντικό ποσό, την ώρα που απόλυτο ζητούμενο είναι η κατακόρυφη αύξηση της ποσοστιαίας προόδου κάθε μήνα. Αυτό δημιουργεί με τη σειρά του προβλήματα στην συνέχεια του έργου που πρέπει να χρηματοδοτείται αυξανόμενα για να μπορέσει να επιταχύνει τους ρυθμούς προόδου.
Το έργο που είναι σε αρκετά ώριμη φάση έχει ακόμα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις που φτάνουν συνολικά τα 13 στρέμματα και αφορούν περίπου 40 δικαιούχους. Τα περισσότερα από αυτά είναι συμπληρωματικές απαλλιτριώσεις που αφορούν τις καταλήξεις αγωγών όμως αποτελούν πρόβλημα για την περαιτέρω πρόοδο του έργου.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται στις Καμάρες όπου ο εμφανιζόμενος ως ιδιοκτήτης δεν εγκαταλείπει το χώρο και έχει μπλοκάρει τις εργασίες στην περιοχή εδώ και 2 χρόνια παρότι υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η άρνηση παράδοσης των εκτάσεων δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα και μάλιστα κάθε φορά που επιχειρείται εκτέλεση των αποφάσεων υπάρχουν απρόβλεπτες ενέργειες από τον κάτοικο.
Επί της ουσίας φαίνεται ότι τα προβλήματα δεν αποτελούν παρελθόν για τον αυτοκινητόδρομο καθώς με τις εργασίες να μην κορυφώνονται υπάρχει πλέον ο κίνδυνος κυρώσεων και ενεργοποιήσεων στις ρήτρες με το Δημόσιο “καίγεται¨ να παραδοθεί ο δρόμος μέχρι τον Μάρτιο του 2017 προκειμένου να μην υπάρξει αλυσιδωτή αντίδραση από την ΕΕ μιας και το έργο είναι κατά 50% χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και βρισκόμαστε ήδη στις “καθυστερήσεις”.
Σε κάθε περίπτωση το επόμενο δίμηνο θα είναι και το καθοριστικό για την εξέλιξη του έργου που αποτελεί μία από τις μεγάλες ελπίδες ανάπτυξης σε Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα. Σε αυτό το διάστημα θα κριθούν όλα και κυρίως από το υπόλοιπο 30% που απομένει να καλυφθεί είναι ένα ρεαλιστικό πλάνο ή όχι.
Πηγή:ypodomes.com/Νίκος Καραγιάννης