Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΝέαΠώς θα γίνει η διαπραγμάτευση για τους αυτοκινητοδρόμους

Πώς θα γίνει η διαπραγμάτευση για τους αυτοκινητοδρόμους

111

Συναρτήσει της κυκλοφορίας των οχημάτων και επομένως και των εσόδων των εργολάβων θα είναι η διάρκεια της παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών για να αλλάξει ουσιώδης όρους των πέντε οδικών αξόνων.

Οι συμβάσεις “λάστιχο” προβλέπεται ότι θα μπορούν να επεκτείνονται από 5 έως 10 έτη ανάλογα με την πτώση της κυκλοφορίας και αντίστοιχα, θα μειώνονται με την άνοδο. Την ώρα που οι εργολάβοι απειλούν να σταματήσουν τα έργα, λόγω στάσης πληρωμής του Δημοσίου αλλά και μεγάλων καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, εντούτοις ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης επιμένει στις αλλαγές και προχωρεί ένα βήμα παραπέρα.

Σε συνέντευξή του, προαναγγέλλει ότι η διάρκειά των συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους δεν θα είναι σταθερή, αποκαλύπτει ότι συζητήσεις με «κάποιους» παραχωρησιούχους έχουν γίνει ενώ επιβεβαιώνει αυτό που φανταζόμασταν όλοι: ότι δεν θα ολοκληρωθούν τα έργα στα τέλη του έτους αλλά ενδεχομένως να προσπεράσουν και το 2016.

«Θεωρούμε ότι ο χρόνος παραχώρησης δεν μπορεί να είναι σταθερός. Θα πάμε σε χαμηλά διόδια για όλους και, όταν έχουμε χαμηλό φόρτο, θα αυξάνεται η διάρκεια της σύμβασης, αλλά θα μειώνεται, όταν ανεβαίνει η κυκλοφορία, διασφαλίζοντας και τα κέρδη των εταιρειών» σημείωσε.

Στόχος του υπουργείου είναι να μεταβάλλει τον δείκτη IRR (εσωτερικός δείκτης απόδοσης των παραχωρήσεων), ώστε να παρακολουθεί την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Όπως επισημαίνεται στην επιμήκυνση των συμβάσεων δεν θα υπάρχουν περιορισμοί. «Δεν μπορεί να φτάσουμε στα 100 χρόνια, αλλά μπορούμε από τα σημερινά 35 να πάμε στα 40-45 χρόνια. Είναι λογικές προτάσεις» υπογραμμίζει ο αναπληρωτής υπουργός προβλέποντας ότι εάν δεν γίνουν οι αλλαγές αυτές τα έργα θα ναυαγήσουν.

Ο κ. Σπίρτζης θεωρεί παράλογο οι τράπεζες «να θέλουν να πάρουν πίσω τα κεφάλαιά τους μέσα σε 10 χρόνια, να έχουμε υψηλά διόδια και οι πολίτες να μην μπορούν να μετακινηθούν».

Από τις δηλώσεις του νέου αναπληρωτή υπουργού προκύπτει και κάτι ακόμη: ότι θα μετατεθεί κατά έξι μήνες το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της Κορίνθου –Πατρών. Ο υπουργός δήλωσε ότι μπορεί να είναι έτοιμη ως το τέλος του 2016 (σ.σ το περασμένο Δεκέμβριο είχε εκτιμηθεί ότι θα παραδοθεί εντός Μαίου του 2016) με την προϋπόθεση ότι θα έχει επιλυθεί το μεγάλο πρόβλημα με το δίκτυο του σιδηροδρόμου. Σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια του αυτοκινητοδρόμου που έχει τινάξει το χρονοδιάγραμμα στον αέρα αφού υπάρχουν οκτώ σημεία στα οποία ο δρόμος συναντάτε με τα έργα του ΟΣΕ. Η Ολυμπία Οδός που κατασκευάζει το έργο από το περασμένο καλοκαίρι ζητούσε από το υπουργείο Υποδομών να αναλάβει η ίδια τα επίμαχα έργα αντί της ΕΡΓΟΣΕ, ωστόσο συμφωνία ακόμη δεν έχει υπάρξει.

Της Μαριάννας Τζάννε

 

newmoney.gr

RELATED ARTICLES