Λύση χρηματοδότησης ώστε να προχωρήσει η Γραμμή 4 του Μετρό ανακοίνωσε ότι βρήκε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Όπως δήλωσε χθες, το έργο θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ το ήμισυ του κόστους, που ξεπερνά τα 900 εκατ. ευρώ, θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Καθημερινής”, πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών ανέφεραν χθες ότι το ζήτημα της χρηματοδότησης θεωρείται ότι έχει κλείσει έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και ότι σε έναν μήνα από σήμερα θα υπάρχει σαφέστερη εικόνα σχετικά με τον χρόνο προκήρυξης του διαγωνισμού.
Η γραμμή 4 του Μετρό θεωρούνταν ότι είχε παγώσει τουλάχιστον μέχρι το 2020, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος είχε δεσμευθεί για να προχωρήσουν οι τέσσερις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι (Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Μαλιακός και Μωρέας).
Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό δηλώνει έτοιμη να προκηρύξει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, λίγους μήνες αφότου της δοθεί το «πράσινο φως».
Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Συγκεκριμένα,η Γραμμή 4 θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους εξής σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ. (έως την Εθνική Οδό), με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Το έργο θεωρείται σημαντικό, καθώς θα εξυπηρετήσει πυκνοδομημένες και πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια.
Ωστόσο, δεν προχωρά τουλάχιστον σε αυτή τη φάση το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Περισσός, που θα συνέδεε τη γραμμή 4 με τον ΗΣΑΠ.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που θα έχει αποφασιστεί να ενταχθούν στο ΣΕΣ 2014-2020, εκτός από την επέκταση του μετρό στον Πειραιά (που ήδη κατασκευάζεται) και την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, είναι η δημοπράτηση των δύο «κομμένων» οδικών αξόνων (Λαμία-Ξινιάδα και Πάτρα-Πύργος), καθώς και η ανασυγκρότηση της βασικής γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα έως τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Πηγή:econews.gr