Τη νέα σύμβαση για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών που σχετίζονται με την κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη υπέγραψαν χθες Δημόσιο και εργολάβος. Οι αρχαιολογικές εργασίες θα εκτελεστούν σε έξι μέτωπα και θα βρίσκονται πλέον υπό την αυστηρή επιτήρηση του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να μην… εκτροχιάσουν και πάλι το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Η σύμβαση υπεγράφη χθες στη Θεσσαλονίκη από τον απερχόμενο πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», Χρήστο Τσίτουρα (η διαδικασία τοποθέτησης νέας ηγεσίας στην εταιρεία δεν έχει ολοκληρωθεί) και τον Μιχ. Σίμα, εκπρόσωπο της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, παρουσία της υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης Μαρίας Κόλλια – Τσαρούχα, του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων, Γιώργου Δέδε, και του προέδρου της ΑΚΤΩΡ, Δημ. Κούτρα. Πρόκειται για τη 2η συμπληρωματική σύμβαση για αρχαιολογικές εργασίες (προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ), η οποία ανεβάζει το συνολικό κόστος των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο στα 125 εκατ. ευρώ.
Στις ανασκαφές και στις σωστικές εργασίες θα απασχοληθούν 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, οι μισθοί των οποίων θα προσαρμοστούν, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, στα νέα οικονομικά δεδομένα.
Τι απομένει να ερευνηθεί από τους αρχαιολόγους; Οι εργασίες θα εκτελεστούν σε έξι μέτωπα, τα οποία κατά την εκτίμηση της «Αττικό Μετρό» δεν επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του έργου, καθώς αφορούν κυρίως τις εισόδους και τις εξόδους των σταθμών. Ωστόσο, οι εργασίες πλέον θα βρίσκονται υπό την απευθείας επιτήρηση του υπουργείου Πολιτισμού, καθώς το μετρό της Θεσσαλονίκης εντάχθηκε στα έργα που παρακολουθεί η διυπουργική Επιτροπή Συντονισμού Μεγάλων Εργων Υποδομής. Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα του σταθμού Βενιζέλου, που όμως, όπως αποκάλυψε η «Κ», δεν μπόρεσε να εξαιρεθεί και πρέπει να ολοκληρωθεί παράλληλα με το υπόλοιπο έργο έως το 2020.
Κατά τα λοιπά, το έργο αρχίζει πλέον να μπαίνει σε ρυθμό. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση:
• Υπό κατασκευή βρίσκονται οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του μετρό.
• Συναρμολογούνται στον σταθμό Νέα Ελβετία οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ) προκειμένου να διανοίξουν το τελευταίο 1,9 χλμ. δύο δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ.
• Ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με τη μέθοδο ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με τη βασική γραμμή του μετρό.
Πηγή:kathimerini.gr/ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ